Design és márkaépítés.
Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.
Szenvedéllyel fűszerezve: Funky Pho
Az elmúlt években a vietnámi konyha szép lassan begyűrűzött a hazai étterempiacra. A pho leves trendi lett, és sorra nyíltak az autentikus helyek. Aztán megjelent a Funky Pho, és sokakban megfogalmazódott: a legjobb vietnámi ételt magyarok készítik. Hogyan lehetséges ez? Hatalmas adag szenvedéllyel.
A szenvedély a márkaépítés kulcsfontosságú része, mert olyan cégektől akarunk vásárolni, akik lelkesek és elkötelezettek. Azonban már hozzászoktunk ahhoz, hogy mindenki mindent "szenvedéllyel készít" a fogkrémtől a zöldségaprítóig. Úgyhogy már nem elég csak mondogatni, mert azt úgysem hiszi el senki. Viszont ha tényleg őszintén és szívből csinálsz mindent, az azonnal átjön. Egy jó sztorit ugyanis nem lehet megjátszani. Meséld hát el, hogy mi mindent tettél azért, hogy ma itt lehess. Beszélj a kihívásokról, amikkel nap mint nap szembenézel, és az örömről, amit a megoldásuk jelent számodra. Szóval teheted a kirakatba a szenvedélyed, de hagyd, hogy bennünk fogalmazódjon meg.
A Funky Pho brand szíve és lelke egy magyar házaspár: Éva és András. Mikor egy munka miatt körbeutazták a világot, beleszerettek az ázsiai konyhába, azon belül is a vietnámi ételekbe. Éva szenvedélye a főzés volt, Andrásé a kreatív ötletek megvalósítása, így hamar megszületett a döntés: vietnámi éttermet nyitnak Budapesten. Ezt többéves felkészülés követte, üzleti tervezéssel, megpróbáltatásokkal és töretlen lelkesedéssel. Éva még Vietnámba is visszalátogatott, hogy főzőtanfolyamokon merítsen ihletet a menühöz. Mivel ezekről végig blogot vezetett, az ázsiai konyha rajongói már jóval a nyitás előtt megismerték őket, és együtt izgultak velük a célvonalig.
A végeredmény a Mozsár utca 7-es szám alatt virágzik: egy ’fast casual’ ázsiai étterem, kiváló minőségű ételekkel és szuper designnal. Az apró helyiség Vietnám és Budapest kombinációja – látványos és szerethető formában. A legszembetűnőbb elem mégis az a lelkes izgalom, amivel Éva a konyhában sürög-forog, András pedig a vendégekkel beszélget.
Mi a Funky Pho titka?
Megkérdeztük mi a titkuk, ők pedig elmesélték egy tavaszi tekercs mellett. Ezt foglaltuk össze nektek a következő bekezdésben.
"Igazán jó márkát építeni szerintünk olyan, mint gyereket nevelni. Mikor megszületik, még nem tudod mi lesz belőle, ha felnő. Először meg kell ismerned a személyiségét. Formálod, segíted és mindent megadsz neki, hogy a legjobb lehessen. Közben pedig te is rengeteget fejlődsz.
Mikor a Funky Pho-t terveztük, mindent úgy alakítottunk, hogy mindkettőnk világa benne legyen, mégis egy kerek egész legyen. Mi voltunk a legkíváncsibbak, hogy mi lesz majd belőle. Elképzeltük, hogy ha tényleg egy ember lenne, akkor miket viselne, milyen zenét szeretne, és hogyan beszélne. Ez alapján készült a design, a playlist, ami az üzletben szól, és minden kommunikációs elem. Aztán vártunk, és figyeltük, hogy reagálnak az emberek. Ők pedig kíváncsiak voltak rá, és szívesen barátkoztak vele. Most a gyerekcipő korszakon már túl vagyunk, és kíváncsian várjuk a folytatást."
Vissza