ENGHU

Design és márkaépítés.

Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.

 

Néhány másodperc alatt nulláról százra: Molnar Fabry

Nehezen vitatható állítás, hogy Közép-Kelet-Európa nem a luxustermékeiről híres. Ennek viszont biztos nem az az oka, hogy itt a régióban képtelenek lennénk prémium minőségű dolgok előállítására.

 

Kevesen tudják, de ma Magyarországon közel 5000 ember dolgozik közvetett módon a luxusiparban. A Gucci, a Louis Vutton, a Hugo Boss kis borsodi meg baranyai üzemekben gyártat le komplett öltönyöket, varrat meg több ezer euróba kerülő táskacsodákat. A tudás és a gyártókapacitás tehát megvan, már „csak” a márkaépítés know-how-ja hiányzik. A Molnar Fabry példája megmutatja, meddig lehet eljutni akkor, ha ez sem akadály.


Nulláról százra


Az egyedi órák gyártásával foglalkozó szlovák Molnar Fabry története azért különösen izgalmas, mert ők úgy építettek fel egy kelet-európai luxusbrandet, hogy tényleg a nulláról indultak. A Molnar Fabry két alapítója, Michal Molnar és Igor Fabry ékszerészekből lettek órakészítők, a mesterséget könyvekből és néhány szakembertől tanulták meg. Igazi autodidakták tehát, akik az órakészítés iránti szenvedélyüknek köszönhetően ma ott tartanak, hogy a Molnar Fabry-órákkal a világ legkomolyabb órás magazinjai foglalkoznak rendszeresen. A Molnar Fabry arra jó példa, hogy az őszinteség nagyon sokszor a legjobb eszköz egy márka felépítésére.


Őszinte lelkesedés


A brandsztori a luxusmárkáknál sokszor a cég komoly múltját és szakértelmét hangsúlyozza. De a Molnar Fabry-nak a kezdetekben sem múltja, sem szakértelme nem volt. Példaértékű, hogy ebben a helyzetben nem az igazságot kezdték el kozmetikázni, hanem felvállalták magukat. Őszintén és büszkén vállalták, hogy ékszerészként kezdték, akiket az órák iránti szenvedélyük vitt a szakmába.


Mások még jobbak


A szenvedélyüket mutatja, hogy fő motivációként más órakészítők fantasztikus munkáit emelték ki. Vagyis a konkurenciát dicsérték. Bátor lépés, épp ezért önbizalmat sugároz. Más gyártók magasztalásával azt kommunikálták: nagyon jó, amit mások csinálnak, mi is tőlük kaptunk kedvet az egész bizniszhez. Viszont mi hamarosan náluk is jobbak leszünk.


És a Molnar Fabry tényleg egyre elismertebb az órás világban. Michal és Igor ezen a furcsa univerzumon belül is talált egy speciális területet és az óraszerkezetet láttató úgynevezett csontváz órák között be is kerültek az elitbe. Közben pedig megőrizték a kezdetek óta meglévő értékeiket is: minden egyes órát egyedileg készítenek el, évente maximum 10 darabot, így tartva magasan a gyártási minőséget.   


Tanulság


A Molnar Fabry megmutatta, hogy egy nagy adag megszállottsággal és tűéles fókusszal a mi régiónkban is felépíthető egy luxusmárka, méghozzá szinte a nulláról. Az ő esetükben ehhez szükség volt arra az őszinte kommunikációra is, ami a honnan jöttünk-merre tartunk ívének felvázolásával tette szimpatikussá és hitelessé a márkát a fogyasztók szemében.
 




Vissza

DekoRatio Branding & Design Stúdió

Honnan tudjuk, mi tesz egy ambiciózus vállalkozást sikeres márkává?

Olvasunk, inspirálódunk, ötletelünk és kipróbálunk.

Honnan tudhatod te is, milyen a jó design és az ügyes márkaépítés?

Olvasd a blogunkat!

Kitűnő hazai példák és inspiráló gondolatok a nagyvilágból. Erről szól a DekoRatio Blog.

Te is ismersz szuper magyar márkát? Küldd el nekünk, hogy megoszthassuk!

 

blog@dekoratio.hu