Design és márkaépítés.
Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.
Csóró festőből sztárdesigner: Kiss Miklós
Nyolc évvel ezelőtt egy fiatal festőművész kiábrándult a hazai lehetőségekből, szögre akasztotta az ecsetét, és az alkalmazott grafika felé vette az irányt. Pont annyi pénze volt, hogy egy hónapra kibéreljen egy budapesti lakást. Így vágott bele az ismeretlenbe, azzal az eltökélt céllal, hogy sztárművész lesz.
Nyolc év eltelt, és ma ő Magyarország legelismertebb grafikusművésze.
Hogyan érte el mindezt? A kissmiklos brand tudatos építésével.
A személyes márkaépítés már jóval azelőtt létezett, mielőtt valaki elnevezte volna. Nem más ez, mint tudatos formálása annak, hogy mit gondolnak rólad mások. A saját értékeidet konzekvensen képviseled, hogy célirányos apró lépésekben megvalósíts egy kristálytiszta jövőképet. Ezeket az értékeket kommunikálod a munkád minden mozzanatával, és közben folyamatosan fejleszted magad, hogy a szakmád csúcsára érj.
Miklós gyerekkora óta a képzőművészet világában élt, ezért a legfontosabb érték számára a koncepciózusság. Ezt kombinálta a minőség iránti elkötelezettségével és hihetetlen aprólékosságával. Kezdettől fogva úgy alkotott, hogy a design, amit tervez, önmagában egy műalkotás legyen, és a szépségen túl mondanivalót, történetet hordozzon magában. Projekteket is mindig aszerint választ, hogy magukban hordozzák-e ezt a lehetőséget. Utasított már vissza többmilliós megbízást is azért, mert egy párszázezres munka sokkal jobban képviselte azt, amiben hisz. Soha nem köt tehát kompromisszumot, inkább lemond egy projektről, minthogy feladja a saját elveit.
Így lesz minden munkája a Kiss Miklós brand hiteles alkotóeleme.
Mit tanulhatsz Kiss Miklóstól?
1. Építsd tudatosan a személyes márkádat!
Rengeteg energiát fektet abba, hogy az emberek megismerjék a nevét, és világos legyen számukra, hogy mit is képvisel. Ez a tudatos építkezés szerinte egy csodához vezet, ahhoz a ponthoz, amikor minden átfordul, és már nem te mész az emberekhez, hanem ők jönnek hozzád.
2. Legyél maximalista!
Miklós mindig a legjobbakhoz viszonyítja a saját munkáit, és soha sem nyugszik addig, amíg olyan végeredmény nem születik, ami világszínvonalon is tökéletes. Ezért inkább kétszer annyit dolgozik és eltolja a határidőket, hogy a kész design valóban egy hibátlan egész legyen. Hiszen a határidők pillanatok alatt elsuhannak, a jó design azonban örökéletű.
3. Gondolkozz nagyban!
Egy alkotó munkáját csak úgy lehet megítélni, ha hátralépünk egyet és a teljes képet vizsgáljuk, ezt vallja Miklós. Emiatt soha sem csak egy logót vagy egy csomagolást tervez, hanem olyan alkotást, ami a saját munkásságát egy szinttel feljebb emeli. Sok kicsi lépésből építkezik a nagyobb egész felé, mert ha a világot akarod meghódítani, egyetlen merész ugrással nem jutsz sehova.
Ahhoz tehát, hogy erős és hiteles személyes márkád legyen, pontosan tudnod kell, milyen értékekben hiszel, és mi a végső célod. Akár az ország legmenőbb grafikusa, akár a legkedvesebb bolti eladó akarsz lenni, a lényeg ugyanaz: maradj hű ahhoz, amit képviselsz, és add ezt másoknak is a tudtára.
Vissza