Design és márkaépítés.
Ha épp nem csináljuk, akkor blogolunk róla.
A sztori ereje: My Little Melbourne Coffee
Ismered a My Little Melbourne kávézót? Egy magyar házaspáré, akik Ausztráliában járva teljesen beleszeretettek a kinti kávékultúrába. Az elképesztően jó kávék és a különleges hangulat hazatérve annyira hiányzott nekik, hogy nyitottak egy saját kis kávézót. Ez lett a My Little Melbourne Coffee: egy csészényi Ausztrália – a belváros közepén.
Észrevetted mi történt? Fél perc alatt szimpla kávézóból egy különleges hellyé változott a szemedben. Na, erre képes egy jó brand sztori.
A My Little Melbourne sztorija pedig attól olyan jó, hogy nemcsak izgalmas, hanem könnyen megjegyezhető, és nagyon egyszerű továbbadni másoknak. Hiszen már a nevükben benne van szinte az egész történet. Emiatt hihetetlenül gyorsan tud terjedni, és sokakhoz eljut. Sőt, közösséget is formál, aminek minden tagja tovább erősíti a márkát. Például ha valaki Ausztráliában jár, mindig hoz nekik egy kis szuvenírt a falra. Olyan is van, aki éppen kint él, mégis rendszeresen beszélgetnek. Egy ausztrál házaspár pedig már kintről megkereste őket, hogy ha elfogyna a melbourne-i kávé, mire Budapestre jönnek, akkor hoznak egy csomaggal.
Szóval abban, hogy ilyen sokan ismerik és felkeresik őket, nagy szerepe van a kedves és szerethető történetnek. Ám emellett arra is odafigyelnek, hogy olyan élményt nyújtsanak, amiért az első látogatás után is szívesen visszatérnek az emberek. Ezért a legapróbb részletekig gondoskodnak róla, hogy a történetük tényleg életre keljen. Lenyűgöző kávét adnak, ugyanolyan fémszéken ücsöröghetsz, mint Melbourne-ben, sőt olyan eredeti ausztrál termékeket is beszerezhetsz, mint a Byron Bay Cookie vagy a KeepCup.
Mit tanulhatsz a My Little Melbourne-től?
Mondd el a sztorid!
A My Little Melbourne-ben a logótól a berendezésig minden a történet része. Persze, bárki megveheti ugyanazt, amit ott lát, mégsem lesz soha ugyanolyan kávézója. Mert egy jó sztorinak elképesztő ereje van, amit nem lehet lemásolni.
Formálj szemléletet!
Dia és Péter küldetése, hogy itthon is megalapozzák azt a kávékultúrát, ami Ausztráliában virágzik. Nem megtéríteni akarnak mindenkit, hanem segíteni, hogy bárki felfedezhesse, milyen az igazán jól elkészített kávé.
Add a legjobbat, vagy ne adj semmit!
Ők abban hisznek, hogy csak akkor hívhatsz kávézónak egy helyet, ha tényleg a legjobb minőségű kávét szolgálod fel. Ezért ugyanazt a világhírű kávégépet hozatták be elsőként itthonra, amit az ausztrál speciality kávézókban is használnak. Valamint felkutatták a beszerezhető legjobb alapanyagokat, hogy még a víz is minőségi legyen, amiből a kávé készül. A szakértelemre is nagy hangsúlyt fektetnek, ezért ők alkalmazzák az egy négyzetméterre jutó legtöbb baristát a városban.
A te márkádnak is jó sztorija van? Oszd meg az emberekkel, és írjátok tovább közösen a történeted. Ha közben figyelsz a részletekre és mindenből a maximumot nyújtod nekik, idővel olyan márkád lesz, aminek mások csak a nyomában lépkednek.
Vissza